Ingyenes helyszíni felmérés06 70 611 76 37
Ingyenes kiszállítás25 000 Ft felett
Hívj minket!06 70 408 36 13

Üdvözlünk a webáruházban!

0
×

Regisztráció

Személyes adatok

Belépési adatok

vagy Belépés

Vezetéknév megadása kötelező!
Keresztnév megadása kötelező!
A vezetéknév érvénytelen!
A keresztnév érvénytelen!
Érvénytelen email cím!
Email cím megadása kötelező
Az email cím már regisztrálva van!
Jelszó megadása kötelező!
Érvénytelen jelszó!
Legalább 6 karakter hosszúság megadása kötelező!
Legfeljebb 16 karakter hosszúság megadása lehetséges!
A jelszavak nem egyeznek!
A felhasználói feltételek megadása kötelező!
Email cím vagy jelszó hibás!

Mit csinálj hőségriadó idején!

2017-07-21 09:20:56

Címkék:

Hozzáadta Éva Zsadányi

Főleg a csecsemők, kisgyerekek, 65 évnél idősebbek, szívbetegek és magas vérnyomásban szenvedők tartoznak kánikulában a veszélyeztetettek körébe, náluk kiemelten oda kell figyelni, hogy elég folyadékhoz jussanak, és a déli órákban ne tartózkodjanak a napon.

 

Mindenkinek ajánlott a fokozott folyadékbevitel és a magas faktorszámú naptej használata. A hosszan tartó hőség nemcsak a kisgyermekeknek és az idős embereknek okozhat egészségügyi problémákat, hanem gyakran az egészséges emberek szervezetére is rossz hatással van, az arra érzékenyeknél lassulnak a reflexek, hirtelen álmosság, fáradékonyság törhet rájuk. A kánikulában gyakoribbá válnak az asztmatikus panaszok, és lassabban gyógyulnak a gyulladások.

 

Az autósok esetében külön szabály, hogy semmiképpen ne hagyjanak a kocsiban sem kisgyermeket, sem állatot, mert a zárt járműben a hőmérséklet akár 50 fokra is felkúszik, ami nagyon megviselheti - szélsőséges esetben meg is ölheti - a bent maradottakat.

 

A forró napokon szervezetünk energiaszükséglete csökken. A kalória- és zsiradékdús ételek fogyasztása fokozza az izzadást és rossz közérzetet, emésztési problémákat okozhat. Ezért naponta inkább többször együnk és keveset, a napi étrendet pedig lehetőleg kalóriaszegény, könnyen emészthető ételekből állítsuk össze. A hőség hatására erőteljesebben izzadunk, folyadékot és ásványi anyagokat is veszít a szervezetünk, amit feltétlenül pótolnunk kell. A kisgyermekeknél és az időseknél fokozottan kell figyelni a megfelelő mennyiségű folyadékfelvételre.

 

Otthonunk levegőjének hőmérséklete különösen fontos! Az álmatlan éjszakák ingerlékenységhez és koncentrációzavarhoz vezetnek, melynek súlyos következményei lehetnek. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy hűtsük a lakást. Napköznem húzzuk le a redőnyt, sötétítsünk be. A szellőztetést éjszaka végezzük, amikor már nincs olyan meleg. A klímaberendezésekkel pedig a külső hőmérséklettől 7-8 fokkal hűtsük le a lakás levegőjét.

 

A KÁNIKULA TÍZPARANCSOLATA

 

1. Kerüld a megterhelő fizikai munkát!

2. Tartsd a testhőmérsékleted alacsonyan!

3. Ne fogyassz alkoholos, magas cukortartalmú és koffeines italt!

4. Igyál sok vizet, és vigyél is magaddal ha kimozdulsz!

5. Fogyassz könnyen emészthető ételeket!

6. Pótold az izzadással elveszített sót!

7. Viselj világos, természetes alapanyagú, bő ruhát!

8. Ha napra mész, használj naptejet!

9. Viselj UV szűrős napszemüveget és/vagy széles karimájú kalapot!

10. Hűtsd a lakást! – ha nincs mivel, hívj minket!

Kosár

A kosara jelenleg üres.